Monday, April 28, 2014

シトロエン ハイドラクティブIIIサスペンションは終了?

Citroen Hydractive 3 Suspension: The end of the road?

シトロエン有名なハイドロサスペンションについての憶測がたくさんあります。
There is a lot of speculation about Citroen famous hydro suspension.

C5とフェードアウトします?ハイドラクティブ4に発表予定ありますか?電子サスペンションは?
Will it fade out with the C5? Is an Hydractive 4 planned to be presented? Electronic suspension? 

一つのことは確実です、C5がフェードアウトするとき(2016年?)、ハイドラクティブIIIサスペンションもヨーロッパからフェードアウトします。
One thing is certain, when the C5 will fade out, the Hydractive 3 suspension will fade out too from Europe.

なぜ?
Why?


軽量ハンティングために。
For lightweight hunting.

それは2008年に始まった。ヨーロッパでは、新しいシトロエンC5 IIがベースモデルとしてスチールスプリングサスペンションを装備した販売されています。ハイドロサスペンションはオプションです。
It started in 2008. In Europe, The new Citroen C5 II is sold equipped with steel spring suspension as base model. Hydro suspension is an option.

60年前から、大きなシトロエンはハイドロ·サスペンションが装備されていないのは初めことてした。
Since 60 years ago, it is the first time that a big Citroen is not equipped with hydro suspension. 

その時、それに抗議するのシトロエンニストがだれもありませんでした。
At that time, there wasn't any Citroeniste protest against it.

実際に、シトロエンディーラーはハイドロサスペンションC5よりも多くのスチールサスペンションC5を販売しています。
これはプジョー508と同じ車です! 同じPF3プラットフォーム!
Indeed, Citroen dealers are selling more Steel suspension C5 than hydro suspension C5.
This is same car as a Peugeot 508. Same PF3 platform!

2013年に、世界で販売されているシトロエンC5の79%がスチールサスペンションを装備しています。(フランスでは57%)
日本で販売さてるのシトロエンC5の100%がハイドロサスペンションです!Good job!

In 2013, 79% of Citroen C5 sold in the world are equipped Steel suspension. (57% in France)
100% of Citroen C5 sold in Japan are hydro suspension!

現在の車のトレンドはダウンサイジングを生成することです。
The current car Trend is to produce downsizing model.

人々が快適な車より燃費がいいな車の詳細については懸念しています。
People are more concerned about petrol efficient cars than comfortable cars.

たとえば、新しいC4とC4ピカソのハンドル。
これは、C5のフィックスハブハンドルと同じでした。
For example, the New C4 and C4 Picasso's steering wheel.
It was same as the C5 Fixed hub steering wheel. 

新モデルは「通常」のハンドルが装備されています。それは4.5キロ軽いです。
New model are equipped with "normal" steering wheel. it is 4.5kg lighter than fixed hub steering wheel.

シトロエンハイドロサスペンションは、スチールサスペンションより重いです。
Citroen hydro suspension is heavier than steel suspension.

しかし、希望はあります!
EMP2プラットフォームは、ハイドロサスペンションを装備することができます!
However, there is hope!
EMP2 platform can be equipped with hydro suspension!

シトロエンの第四プライオリティは、快適な高級車を生産することです。
Citroen 4th Priority is to produce Comfortable luxury cars.

PSAは、2011年以来、新しいサスペンションを開発しています。
PSA is developing new suspension since 2011.

ブレード·サスペンションの特許を適用した。
It applied patents for blade suspension.

新しいサスペンションは、スチールサスペンションよりも軽い20キロです。
The new suspension is 20kg lighter than steel suspension.

これは、ハッチンソンで開発されている。 (トータルの所有会社)
It is developed with Hutchinson. (Total's owned company)


最後の注意、DS5の生産はフランスで2016年に終了します。
これは、PF2プラットフォームに基づいています。PF2プラットフォームは、ハイドロサスペンション装備することができません。
Final note, DS5 production will end in 2016 in France. 
It is based on PF2 platform. PF2 platform cannot be equipped with hydro suspension.

Wait & See...

シトロエンは、アバンギャルドなブランドです。
Citroen is an Avant-Garde brand.

Follow me on Twitter @FrenchCarGeek (aka シトロエン人)

photo credits: Citroen / Francois Mortier / PSA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...